Tuesday, March 3, 2009

TaG daRi FiNLanD

Tiba2 rasa busan dan gatal tgn nak menaip assignment yg Puan Puya bagi nie

Rules:Once you've been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts, habits, or goals about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tagged you, it's because I want to know more about you.

1. Saya seorang yg sgt sensitif, mudah tersentuh,mudah menangis..hahahah

2. Juga seorang yg cepat marah tapi yg bagusnye...cepat la plak sejuk nyer

3. Pendengar yg baik utk kawan2 dan sesiapa meluah perasaan, bercerita...tp dalam memberi pendapat,mungkin saya agak emosional dan ikut kata hati

4.Sekali hati disakiti, memang selama2nya akan saya ingat kot...hahahah kira cam bawak mati la perasaan sakit hati tu...tp nak terjadi perkara tu, mungkin agak susah.sepanjang idup...baru sekali je rasa sakit yg amat2 sangat...dan smpi sekarang masih terasa...huhuhu...mebe bleh bawak ke mati gak kot perkara tu?

5. Setia...kalo idak setia, sudah ku lamar Dr Sheikh Muzaffar Shukor...kuang3

6. Suka coklat dan bunga

7. Tak pandai jaga baby kecik. Pandai dukung baby masa dpt anak sedara pertama masa saya umo 23 tahun.Believe it or not???Amjad Faheem laaaa baby pertama yg saya jaga dengan tangan seniri, dari A to Z..alhamdulillah membesar dgn baik anak terunaku itu...

8. Benci dan geli dgn haiwan2 dan entiti2 yg lembik2, panjang2, byk kaki, geli2 tu...lintah, pacat, ulor, ulat gonggok, lipan, ulat nasik, ulat taik..uhhhh please...

9. Cita-cita asal dari kecik mmg nak jadik MEDIC DOCTOR, dan smpi sekarang masih menyesali diri sbb tak belajo pepandai...kalo idak, dapat le seopis dengan Dr Sheikh Muzaffar (lagi???)kan????Tak pe ler...pas ni saya akan pastikan, saya bergelar Dr. Azwin walaupon hanya Philosphy Dr.

10. Masa umo setahun, penah tercucuk besi pengopek kelapa (yg tajam cam lembing tu) kat bawah leher...dekat ngan peti suara.Mebe sbb tu suara saya agak "kecil" macam kanak2 Ribena...hehehe mujur idak bisu kan?Dan...parut luka tu berbentuk 3 garisan, cam lambang Mercedes...hehehe

11. Masa sekolah dulu suka tulis diari...tp lepas masuk U terus stop.Masih simpan lagi diari2 tu, ada kat kampung

12. Ada bantal busuk yg telah di BUSUK kan sejak usia 10 tahun.Bantal golek awal asalnya...tp dah tgl sekerat sbb penah terjatuh dalam kuah gulai ikan kat dapur...hahah busuk dah jd bantal tu.so my mum potong separuh...hahaha ini pon perlu reveal kah?

13.Suka membaca, tak kira la paper ke, novel ke, majalah ker...tp yg heran, buku study malas pulak.Even dah jadik lecturer ni, nak baca buku wat notes pon agak malas.Cam no tu???

14.Setelah gagal utk meneruskan cita2 menjadik DOKTOR, saya beralih ke bidang engineering tanpa sekelumit rasa mau jadik Engineer suatu hari nanti.Mujur jugak slps habis degree, saya dpt tawaran jadik Tutor di UiTM.Dari situ timbul minta utk ke arah profesion sbg Pensyarah...dan di sini la saya akhirnya...(kalo idak, ntah apa aku nak jadik yer??suri rumah sepenuh masa je la kot...)

15. Masa dekat nak abis study masters, saya sgt suka dengan kereta Kelisa yg dua warna tu...dan jugak kereta Honda Jazz.Akhirnya dapat jugak saya beli kete Kelisa wpon tak dpt yg dua kaler tu (hahaha...kete impian pon bajet yg murah-murah je...)Tp jauh di sudut hati, saya sgt MENGIDAMI (ada ke word ini? ) untuk memiliki dan memandu MERCEDES suatu hari nanti (ooo...mungkin ada kaitan dgn Perkara No 10 ????).Saya jugak sgt suka dengan kereta Satria kaler biru, dan saya dapat suami yg ada kereta Satria biru...hahahah

16. Dari zaman skola rendah smpi ke skola menengah, saya selalu masuk pertandingan melukis atau seni dan selalu jugak menang.Dalam kelas pon selalu dpt markah tinggi utk subjek Lukisan dan Seni.Tapi sekarang, nak lukis org lidi pon terkial2...hahaha...mungkin seni juga perlu dipupukkan? Pernah juga berhajat mau siapkan suatu lukisan hasil kerja tangan seniri, utk di hias di Teduhan Kasih...tp masih tak terluang masa...*sigh*

17. Saya sgt jiwang...romantik atau tidak, itu saya pon tak pasti.Tapi kalo JIWANG...yeee...mmg saya mengaku!

18. Ada cita-cita nak bukak kedai kek atau kedai bunga, entah bila tak pasti.Mungkin lepas dah pencen kot.heheh larat lagi ke aku nak bakar kek, gubah bunga ek masa tu?Penah cakap dgn kakak, "tak laku bunga atau kek pon tak pe.bukak kedai utk syok seniri..syok tgk bunga dan syok makan kek seniri"

19. Sangat suka ngan anak kucing...selalu paksa mak ayah bagi bela anak kucing kat rumah.Tp sejak preknan, dah kurang ngan anak kucing sbb takut effect kat baby...Rindu lak nak picit anak kucing...hehehe

20. Tak pandai makan siput sedut, petai, jering,kerdas, cencaluk, tempoyak

21. Sangat mencintai bunga ros dan bunga matahari.Sampaikan emel address pon guna nama saintifik sunflower...tu yg wujud heli_ann@yahoo.com stand for Helianthus Annus =sunflower...Masa zaman sunflower menular dan glamer, sume menda nak corak sunfower...dan penah sekali mitak tolong kawan amik sunflower kat round about USM Minden..hikhikhik

22.Elergi pakai tudung hitam...sbb nti muka nmpk kelam, sembap, malap..tp kalo hitam bercorak2 tak per

23. Mula pakai tudung (secara kekal di luar rumah) adalah semasa Form 3...giler berdosa...tu pon rasa nak pakai sbb mak ayah balik dari Mekah...rasa insaf ler sket diriku...boleh gitu?

24.Masuk hostel masa Form 4,saya sgt homesick tahap giga kuasa tiga.Homesick tak hengat...smpikan mak saya kena pegi ulang alik ke hostel every week...diulang...EVERYWEEK! Selalu nangis dalam kelas tanpa rasa malu, malah pernah nangis depan kawan2 dan cikgu masa kelas Biologi...muekekekeke...

25.Last but not least...seperti Puan Puya, saya juga sayangkan keluarga, mak dan ayah, kakak dan abang, suami, anak teruna tersayang, anak2 sedara yg 4 org tu dan seluruh ahli keluarga>Tanpa anda, siapa lah saya dimuka bumi Allah ini...

Sekain ehhh...sekian.

3 comments:

vida muchacha said...

huhuh jenuh jugerk nk karang 25 point ni :)

teduhankasih said...

untuk org yg malas wat keje mcm saya...buleh la nak ngarang 25 points ni...heheheh

Suya said...

ngerinya yang no.10 tu..camno buleh kena tu? mesti buas xhengatt tu...